Bruynzeel Keukens

Een keuken uitzoeken die jarenlang ideaal is. Volgens Bruynzeel Keukens ‘de keuken die werkt’. Geen eenvoudige opgave! Ieder keukenvraagstuk vraagt dan ook om een persoonlijke oplossing. En dit moest ook te zien zijn in de content van de keukenspecialist. Samen met het team van Bruynzeel Keukens gingen wij aan de slag met de strategie, productie en distributie van de content waarin de klantreis volledig centraal stond.

 
 
 

De case

Departure, het design label binnen Handpicked agencies ging met Bruynzeel Keukens terug naar de essentie van het merk. 'Bijzonder', 'gemakkelijk' en 'echt' werden de belangrijkste kenmerken. Vervolgens werd er in diverse sessies van merkpositionering naar een prototype van een nieuwe website toegewerkt. De nieuwe website moest in de lijn liggen van de merkessentie: functioneel en een inspirerende user experience. Daarbij moest er ook een duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen de particuliere en zakelijke markt. Voor de content moest er eenzelfde onderscheid aangehouden worden. 

 
 
 

Wat hebben we gedaan?

Voor de website en de socials werd eerst de Hygiëne content op orde gebracht. Deze was vooral gericht op het faciliteren van de klantreis. De keukens werden gefotografeerd en gefilmd, zowel in 2D als in 360 graden. Ook werden er Customer Journey video's geproduceerd die een klant inzage bieden in het aankoopproces van een keuken. Daarna werd er ook aandacht besteed aan de Hub content. Er werd een digitaal inspiratiemagazine ontwikkeld en er werden diverse blogs over koken geschreven.

In 2018 werd er voor het eerst ook Hero content geproduceerd, in de vorm van een web-documentaire. Deze documentaire toont de technologische vernieuwingen én de ambacht in de fabriek van Bruynzeel Keukens. Hoe is de fabricage van een keukenkastje door de jaren heen veranderd? Hoe heeft dat de kwaliteit verbeterd? En wat betekenen die veranderingen voor het merk Bruynzeel Keukens? Met verschillende content die later dit jaar geproduceerd wordt blijft Bruynzeel Keukens een van de belangrijkste klanten van Breese.

 
30705047_392463521228408_8850108637999180886_n.jpg
 
 

Inspiratie & innovatie

Van 5 t/m 7 juli stond Bruynzeel Keukens op de PROVADA, de grootste vastgoedbeurs in Nederland. Hier wordt nog eens duidelijk gemaakt waar de merkessentie van Bruynzeel Keukens voor staat. Waar de focus van Bruynzeel vorig jaar nog lag op het Co2 neutraal produceren, is inspiratie & innovatie dit jaar het belangrijkste thema.