Digital Copywriting

Een goede website, app of online campagne is een combinatie van een feilloos werkende techniek en onweerstaanbare content. Content die de lezer aanspoort tot doorlezen en verder klikken, die ervoor zorgt dat iemand een aankoop doet, contact opneemt en steeds weer terugkeert. 

Bij het schrijven van online of digitale copy ga je anders te werk dan bij geprinte tekst. Lezers willen in één oogopslag weten waar de website over gaat. We hebben te maken met een andere opbouw en structuur dan bijvoorbeeld een magazine. De toon en zinsbouw van de teksten is vaak anders. En ja, ook over de teksten op buttons moet worden nagedacht. Want jouw website heeft een doel: conversie. Daar schrijven we naartoe.

We zorgen er dus voor dat we zo snel mogelijk tot de kern van het verhaal komen. We schrijven in begrijpelijke taal en mijden onnodige poespas. Dat betekent overigens niet dat de teksten niet leuk mogen zijn; daarom voegen we een vleugje van jouw bedrijfsidentiteit toe. Zo weet de lezer direct wie jij bent. En wordt bij hem het eerste beginnetje van de emotionele band gesmeed.