#morethanfootball

De European Football Development Network (EFDN) organiseert ieder jaar de #morethanfootball actieweken. Deze actieweken voorzien organisaties in de mogelijkheid sociale projecten te ontwikkelen die gesteund worden door Europese Voetbalclubs. Zo moet duidelijk worden welke rol Europees Club Voetbal kan hebben in het veranderen van mensenlevens.

Voor de editie van 2018 wilde EFDN bekende voetballers een belangrijke aanjaagfunctie in de campagne laten vervullen. Hen werd gevraagd de Around the World Challenge te voltooien en te vertellen wat voetbal voor hen betekend heeft.

De commercial

Om de campagne te kickstarten werd een commercial ontwikkeld die onderdeel was van de door Fingerspitz opgezette online marketingcampagne. Op een speciale landingspagina konden deelnemers hun eigen challenge en verhaal uploaden. 

De commercial ging in première tijdens de Kick Off van de EFDN #morethanfootball actieweken. Dat gebeurde in Parc de Princes, het stadion van Paris Saint Germain. Dankzij de commercial kon EFDN een partnerschap aangaan met UEFA, UNESCO en internationale voetbalclubs als Juventus, KAA Gent, Legia Warschau en FK Sjachtar Donetsk. De commercial werd vertoond tijdens de kwartfinales en halve finales van de Champions League en Europa League. In totaal had de #morethanfootball boodschap meer dan 22 miljoen online views.

De commercieel is en geproduceerd en geregisseerd door Breese, in samenwerking met videoproductiebedrijf Full Frame. De film is gedraaid in de catacombe van AA Gent. De hoofdrol in de commercial wordt vertolkt door Veron Jacobs, de voice over is van Lucas Ciric.

Behind the scenes

Bekijk hier de behind the scenes video van de commercial