Hoe het begon...

DGN Retail vroeg ons om het nieuwe platform van Hubo & Multimate te voorzien van nieuwe content. Copy, fotografie en video. Voor 230 filialen. En of dat dan ook binnen vier weken kon? Nou en of! Eerst bedachten we samen met Hubo de content strategie. Welk verhaal moest verteld worden? En hoe wilden ze dat verhaal verbeeld hebben? Daarna was het vol gas met het beschrijven, fotograferen en filmen van verschillende klusthema’s en stillevens van gereedschap. 

 
 

Wat hebben we gedaan?

Het bescheiden en ietwat stoffige imago van de doe-het-zelf speciaalzaken mocht wel wat nieuw leven ingeblazen worden. Fotografen reisden door het hele land om de 230 vestigingen te fotograferen. Zowel de panden, als de teams en de eigenaren van de filialen werden geportretteerd. Ook die op de waddeneilanden. Voor de video's lieten we een stylistisch decor bouwen om het allemaal wat meer cachet te geven. 

Vanuit de nieuwe content strategie waarbij dienstverlening een belangrijke rol speelt, is de keuze gemaakt om
niet de producten maar klussen centraal te zetten. Je selecteert als bezoeker 'jouw klus'.  Vervolgens wordt er stapsgewijs content geboden die jou helpt om je klus te klaren! 

Om de klusser niet alleen te helpen maar ook te inspireren met wat er nog meer allemaal mogelijk is, creëerden we een inspiratie platform waar voorbeelden van wooninterieurs, maar ook binnen- en buitenklussen worden getoond. Inclusief eindresultaat! Voor de doe-het-zelf'er wordt het mogelijk gemaakt hier om leuke ideeën op te doen, te realiseren en te optimaliseren. Allemaal vanuit eigen klus-kracht. En een beetje hulp van de producten en diensten van Hubo en Multimate natuurlijk.

Het effect

Onze partner Bluebird Day  ontwikkelde een hele nieuwe e-commerce omgeving in Drupal. Drupal biedt de gewenste flexibiliteit en schaalbaarheid. Elk filiaal kreeg zijn eigen website, vormgegeven naar eigen wens.
Ja, je leest het goed, 230 persoonlijke filiaal websites dus! 

Dankzij die websites en door de unieke content strategie waarbij de klus centraal staat hebben we de online vindbaarheid en zichtbaarheid van Hubo en Multimate op lokaal niveau kunnen vergoten. Dit was dan ook een concrete doelstelling.
Om in alle belangrijke en relevante online zoekopdrachten in Google lokaal naar voren te komen. En dus altijd bij de oriënterende consument in het vizier te komen. Met dit nieuwe platform zijn we erin geslaagd een top-of-mind positie te claimen bij de doelgroep.